Velkommen til Kornmarkskolen

Glade elever med lyst til at lære og plads til at gro

Kornmarkskolen er den lokale skole i landlige og naturvenlige omgivelser.

Vore fire værdiord er: Respekt, Nysgerrighed, Bevægelse og Tryghed

Ordene fylder meget i børnenes skolehverdag. Det sker i det daglige.

*når børn og voksne omgås hinanden med respekt

* når vi undersøger verdenen i alle fag og er nysgerrige

* når vi skaber mere bevægelse i den længere og mere varierede skoledag

* når børnene trives og er glade for at gå i skole

Skolen har stigende elevtal. Særligt overbygningen – med 7. til 9. klasse – vokser i de kommende år. Skolen bygger til- og om. Vore faglokaler er moderne og gennemrenoverede. Det gælder Science/naturfag, madkundskab, håndværk/design og flere andre.

Vi bestræber os på at være en børneparat skole. Det gør vi ved at have voksne, der er opmærksomme på:

* at styrke fællesskabet

* at løfte den enkeltes elevs trivsel og

* at skabe stærke læringsmiljøer

Vi vægter faglighed højt og har resultater i afgangsprøver og nationale tests, der viser, vi er på rette spor.

Vi arbejder tæt sammen med vore fritidsordninger, som i øvrigt også har rigtig gode faciliteter. Vi satser på lærer-/pædagogsamarbejde i vore teams og bruger vore dygtige pædagoger også i skoledelen.

Vi har en ledelse som er opmærksomme på at lytte til forældre, også når der er noget på spil.