Skole-hjem samarbejde og udviklingsplaner

Skole-hjem samarbejde og Udviklingsplaner

KCV arbejder med et udvidet skole-hjemsamarbejde. Der er tæt kontakt mellem KCV og hjemmet via AULA, telefon/SMS. Der afholdes 2 skole-hjemsamtaler årligt.

Det er forskelligt fra elev til elev, hvor hyppigt der indkaldes til møder og samtaler. Det er muligt i KCV, at imødekomme forældres ønske om ugentlige telefonopringninger/SMS’er, hvor der orienteres om elevens generelle trivsel og faglige udvikling.

KCV inviterer alle forældre til et Årsmøde (revisitation) i november, hvor alle i elevens relevante netværk mødes og drøfter om skoleplaceringen i KCV er optimal.

Der udarbejdes en Udviklingsplan til alle elever på KCV. Udviklingsplanen udarbejdes i efteråret og gennemgås med elevens forældre ved en skole-hjemsamtale inden Årsmødet. På skole-hjemsamtalen i maj måned evalueres Udviklingsplanen. Der arbejdes aktivt med de individuelle faglige og sociale mål, der er sat skoleåret igennem.

Der afholdes forældremøder i alle klasser og vi har almindeligvis sociale arrangementer med forældrene i løbet af skoleåret.

Alle elever i KCV har særlig tid på deres skema ca. én gang om ugen. Her arbejder eleven med sin voksne kontaktperson om de mål, der er sat i Udviklingsplanen.