Kornmarkskolen består af fire afdelinger.
Det betyder, at der i løbet af elevernes skolegang er overgange mellem disse afdelinger.
Principperne for klassedannelse bygger på skolepolitikken og de politiske beslutninger om forhold som skolestruktur, resursetildelingsmodel og klassekvotienter.
Formål:
At danne klasser, der giver eleverne de bedste muligheder for at opnå højt fagligt udbytte, udvikle sociale fællesskaber, opleve personlig trivsel og med hensyntagen til nærhedsprincippet.
Mål:
Velfungerende fællesskaber i de enkelte klasser, hvor der tages hensyn til et trygt og udbytterigt skoleforløb for den enkelte elev
Skolens ansvar:
- At der ikke kommer manglende årgange i klasserækkerne på LI. Lyngby og Skævinge afdelingerne.
- Sikre balance i sammensætningen af klasserne mht. sociale og faglige kompetencer.
- Iværksætte aktiviteter til sikring af den sociale trivsel i det nye fælleskab.
- Sikre at der dannes nye klasser ved overgang fra Ll Lyngby afdeling til Skævinge afdeling
- Sikre relevant information til forældre og elever omkring processer for klassedannelser ved overgange mellem afdelinger eller nye klassedannelser.
Forældreansvar:
- Sikre opbakning til skolens beslutninger omkring nye klassedannelser.
- Sikre dialog med skolens lærere/ledelse, hvis der er særlige behov.