Kornmarkskolen

Principper for undervisning

Kornmarkskolen 2013

Principper for undervisning

Skolens fundament er et højt fagligt niveau

Skolen forpligtes til at skabe et inspirerende og motiverende undervisningsmiljø.

Elevernes lyst til at lære skal udvikles, så alle opnår deres fulde potentiale.

Skolen skal inspirere eleverne til at turde tage stilling, danne egne holdninger og indgå i respektfulde og ligeværdige dialoger.

Skolen skal inspirere eleverne til at kende eget værd og styrke deres tro på egne evner.

Eleverne skal lære at indgå i skolens såvel som omverdenens forpligtende og anerkendende fællesskaber.

Ledelsen forpligtes til at tildele alle klassetrin og fag det vejledende timetal eller mere.

Skolen ønsker at elevernes fritid prioriteres, når skoledagens længde fastsættes.

Ledelsen forpligtes til at styrke og opbygge den supplerende undervisning, så der udvikles fælles retningslinjer og standarder.

Note:

Udbud af valgfag på skolen følger retningslinjerne for obligatoriske valgfag fra undervisningsministeriet

Dette princip er udarbejdet af skolebestyrelsen og godkendt på skolebestyrelsesmøde i foråret 2013

Skolebestyrelsens formand Dorte Petersen

Distriktsskoleleder Søren Vesteergaard