Velkommen til Kornmarkskolens HFO

HFO’en er en integreret del af Kornmarkskolen og samarbejder tæt med skoledelen for at give børnene en sammenhængende og tryg skoledag. Dette sker bl.a. gennem HFO’ens pædagoger, der ligeledes har timer i skolen. Her arbejder de tæt med lærerne, hvor de sammen varetager børnenes faglige læring og trivsel.

Når børnene kommer i HFO’en efter skole, har de mulighed for at tilslutte sig de aktiviteter der tilbydes eller lege med vennerne inde og ude. HFO’en har nogle ”faste” aktiviteter såsom Krea, hvor børnene kan være kreativ med saks, lim og perler samt salen/hallen, hvor man kan brænde krudt af efter en dag på skolebænken.

Men derudover har vi aktiviteter som tilbydes i perioder, vi har bl.a. haft yoga, judo, dans og rollespil. I HFO’en tilsigter vi et fællesskab, hvor alle børn føler sig set og hørt og hvor alle børn indgår i et sundt børnefællesskab.